Halverwege - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Laura - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Laura - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Juli 2010 | Oostenrijk, Salzburg

De eerste drie weken zitten er op, ik ben op de helft. Bijzonder hoe je in zo'n korte tijd zo veel verschillende dingen mee kunt maken en van de ene emotie in de andere valt. 

Na twee dagen treinen en een verrassende stop in Marseille ben ik uiteindelijk in Milaan aangekomen. Daar werd ik verwelkomd door Elisa en een heerlijk bord pasta. Daarna zijn we snel de stad in gegaan en hebben we wat rondgelopen en gekletst. Super om weer even een vriendinnetje om me heen te hebben en leuk om zo door de stad geleid te worden. Milaan heeft een prachtige dom en vanaf die dom kun je over de hele stad kijken. Haar school is zo anders dan de NHL. Wat mij naast het gebouw het meest opviel, was het kruis wat in elk lokaal aan de muur hangt. Daarnaast zijn ze daar ook bijgelovig. Zo mag je de binnentuin niet schuin doorkruizen en tussen twee bepaalde pilaren niet lopen, want dan zak je. Dat laatste vertelde ze me nadat ik er niets vermoedend onderdoor was gelopen ;) Maar stoppen met m'n opleiding dus..?

Na anderhalve dag moesten we alweer afscheid nemen, wat echt niet leuk was. Dikke kans dus dat ik nog een keer terugkom. 

Met de trein ben ik verder gereisd naar Venetië, waar ik net als in Marseille, 's avonds werd verwelkomd door een groots vuurwerk. Met een Australisch meisje en een Duitse jongen ben ik de stad ingegaan om het te bekijken. 

Helaas vertrokken zij de volgende ochtend meteen weer en was ik weer op mezelf aangewezen en vertrok ik een beetje sneu in m'n up naar het centrum. 
Na een tijdje lopen werd ik aangesproken door een Italiaanse jongen met 'ciao'. Dat woord komt nog net voor in mijn Italiaanse vocabulair, dus ik groette hem terug met 'ciao'. Wat hij daarna zei heb ik niet begrepen ;) Maar dat leek hem niet te schelen. 
Mij wel, dus ik liep verder. Dat leek hem ook niet te schelen, want hij liep achter me aan. Nomme? Laura. You? Mici. Ok. Stilte. Weinig mensen. Ongemakkelijk. 
Zo ging dat een tijdje, een woordje met een vraag en een antwoord gevolgd door een stilte. Zo nu en dan duurde zo'n sesie wat langer omdat mijn Italiaans net zo goed was als zijn Engels. Maar altijd gevolgd door een stilte. De hele middag ik gevolgd door Mici. 
Uiteindelijk ben ik gezwicht voor één colatje op het terras en was het achteraf best een leuke dag. 

Op de camping deelde ik de drie bed kamer met een stelletje. De eerste twee nachten dan. Het meisje was de 'm de laatste dag de hele dag gesmeerd, dus ik 'greep m'n kans' en ben met de jongen naar het zwembad geweest en we hebben samen gegeten. Toen ik 's avonds later weer in de kamer kwam hing er niet echt een gezellige sfeer en toen het meisje even weg was keek hij me heel sneu aan en vertelde me dat het over was. Echt heel sneu, maar ik moet er stiekem om grinneken omdat het zo bizar is; hij woont in USA, zij in Frankrijk en hij was speciaal voor haar naar Europa gekomen om gedumpt te worden in een romantische stad als Venetië.

Na Venetië met de bus en trein naar Wenen vertrokken. In de bus zat ik naast een coole dude uit the States die super mooie foto's maakt en bij Apple heeft gewerkt. Interessant.
 
In het hostel in Wenen aan de praat geraakt met Britse meiden en daar vervolgens de ochtend erna mee opgetrokken. 's Avonds voor het eerst in drie weken weer met Nederlanders gepraat en met hen ook twee dagen opgetrokken. Erg leuk.
Ook Wenen is mooi en het is prettig om de taal enigsinds weer te kunnen begrijpen (mits geschreven of langzaam gesproken..). En ben hier ook weer tot stappen overgehaald, wat zeker leuk was. We voelden ons niet erg op ons gemak in de club, maar ik vond de muziek wel super en heb lekker gedanst. Kan mij het schelen, kom hier toch nooit meer.  

Geloof dat ik er nog wel een paar alineas bij kan typen, maar het wordt al wat lang.. Dus ik zeg weer tot de volgende keer!


P.s. Foto's staan weer op mijn Flickr pagina. Echter loop ik wel een béétje achter met uploaden... 

  • 24 Juli 2010 - 16:55

    Ats & Rens:

    Wij zijn toch van mening dat je de hoofdrolspelers in je verhaal ietwat onderbelicht:). Goede reis verder! Greetings from Bratislava, the dutch guys

    x

  • 24 Juli 2010 - 18:17

    Stefaan:

    Goed bezig :D tijd gaat snel :P veel plezier de laatste helft :)

  • 24 Juli 2010 - 21:13

    Niek:

    Hey Lau;)

    Klinkt leuk, hoop dat de laatste helft net zo mooi wordt.

  • 24 Juli 2010 - 22:25

    Meine:

    Wat een leuk verhaal toch weer over al die dingen die je beleeft. Komische dingen zo te lezen. En volop genieten!
    Ontzettend veel plezier nog komende tijd! Ennuh pas op voor al die aantrekkelijke kerels :-p xx

  • 25 Juli 2010 - 07:58

    Monique:

    Lau! Dat klinkt wel dat je het beter naar je zin hebt en je ontmoet meer mensen. Goed zo! Alweer op de helft he... Wat gaat dat toch snel. Veel plezier nog! Kus!

  • 25 Juli 2010 - 09:00

    Mams:

    Time flies if you have fun! Ben best wel een beetje jaloers, je reist wat af en maakt leuke mensen mee, ziet heel veel van Europa, fijn hoor, met alleen een weekend naar België (net over de grens!)zullen wij het deze zomer moeten doen! Binnenkort Friesland maar weer onveilig maken! Tour de Ljouwert! Veel plezier, Parijs en Londen zijn ook zeer plesant! Dikke kus, mams XXXXX

  • 25 Juli 2010 - 09:23

    Tante Diana:

    Hallo Laura
    Ik zit met een brede grijns te genieten van je verhalen. Inderdaad,wat maak jij een hoop dingen mee,en zoals je ze beschrijft zie ik het helemaal gebeuren.Misschien maak je wel zoveel mee omdat je maar een, relatief, korte tijd weg bent en er alles uit wilt halen.Maar jouw nieuwsgierigheid en lef maakt ook dat je overal op af stapt.Petje af. Deed ik deze vakantie ook al voor je vader, dus mijn bewondering stijgt voor de fam.Sannes.Blijf schrijven,dan blijf ik genieten en reageren.Hele dikke knuf van mij en groeten van de rest.

  • 25 Juli 2010 - 12:09

    Femke:

    Hejj!

    Leuk, weer een nieuw verhaaltje! Ben trouwens wel benieuwd wat je hebt gegeten toen je hostel geen gedeelde keuken had? ;) Veel plezier nog de komende 3 weken! Maak er wat moois van:)

    Liefs Femke

  • 25 Juli 2010 - 15:12

    Sjoerd:

    Hey Laura!

    Dus nog goed aan het genieten in Europa! Mooie dingen gezien dus!

    Geniet ervan!

    Sjoerd

  • 27 Juli 2010 - 16:25

    Verena:

    Nog een keer slapen dan weer Nederlandse les ..HAHA :)
    Vind het echt leuk dat je morgen langs komt ;)

  • 30 Juli 2010 - 14:14

    Lysette:

    Zo te horen vermaak je je nog prima! Geniet lekker verder meid!

    X Lys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 18942

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 September 2012

Lang weekend Berlijn!

28 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Laura goes Europe

16 December 2008 - 07 April 2009

Laura goes Down Under

Landen bezocht: