Als een verdwaalde God in Frankrijk - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Laura - WaarBenJij.nu Als een verdwaalde God in Frankrijk - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Laura - WaarBenJij.nu

Als een verdwaalde God in Frankrijk

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Juli 2010 | Frankrijk, Marseille

Inderdaad, Frankrijk. Marseille om precies te zijn. Eigenlijk zou ik nog in de trein moeten zitten en bijna in Milaan aan moeten komen, maar ik vertrouwde het routeplannend vermogen in combinatie met Engels van de (Franse) persoon in kwestie en bleek uiteindelijk volgens zijn plan überhaupt vanavond niet in Milaan aan te kunnen komen (Dat zei hij er alleen niet bij). Dus ben ik met hulp van Andreas (THANKS!!!!) aan een hostel gekomen (het laatste bed). 
Nieuwsgierig als ik ben, ben ik rond gaan kijken (ben er nu toch!) en het bevalt me hier wel. Eindelijk begrijp ik weer iets van de taal, het voelt vertrouwd, het is hier mooi en nogsteeds mooi weer. Overal waar ik kijk zie ik iets moois en voel ik een kracht die me weer een nieuwe straat in doet slaan. Ik voel me, ondanks de pech, als een God in Frankrijk.

En dit lijkt wel een beetje het thema van m'n reis: tegenstellingen. Inmiddels Ben ik twee weken onderweg. Soms lijkt mn reis saai en voel ik me alleen. Even later Ben ik weer trots op mezelf dat ik dit alleen doe en hoe gemakkelijk het me afgaat en geniet ik van de mooie dingen die ik zie en de leuke contacten die ik op doe. 
Veel meer Dan in Australie zitten er groepjes vrienden in de hostels en reizen de meesten alleen naar één bestemming of land. Vrienden maken is hier helaas minder vanzelfsprekend, waardoor ik veel alleen doe. Daar Baal ik soms wel even van.  

Na Porto Ging ik naar Lissabon. Daar had ik als tip gekregen naar Home hostel te gaan. En dit hostel wil ik bij deze ook iedreen aanbevelen die naar Lissabon gaat :)
In Lissabon ontmoette ik al snel drie Braziliaanse jongens en ben met hen ook veel opgetrokken. De stad zelf is mooi en heeft geweldig mooie gebouwen. 'jammer genoeg' was het super warm en heb ik niet heel veel door de stad gelopen. 
's avonds zijn we op stap geweest, wat daar inhoud: met z'n alle hangen op straat met een mega mojoto of dito bier. Interessante ervaring en erg gezellig, want we waren met een heel stel van het hostel.

Vervolgens Madrid. Deze stad was qua gebouwen in eerste instantie een Stuk minder interessant en de hostelkamer maakte me spontaan claustrofobisch. Uiteindelijk bleek de stad ook prachtige gebouwen te hebben en mooie parken. 
In Madrid woont ook een stelletje dat komend semester in Leeuwarden komt studeren, dus leek het me leuk om wat af te spreken. We hebben 's avonds een terrasje gepakt en wat gekletst en de dag erna heeft het meisje me meer van de stad laten zien en hebben we met Z'n drieen gegeten. Al met al was Madrid dus ook best leuk :)

En toen Barcelona. De stad waar iedereen enthausiast over is. Wat ik heel goed begrijp, alleen Vond ik het veel te druk. Dikke doei dat ik een uur in de rij ga staan per hotspot! 
Gelukkig is de stad ook mooi om gewoon wat rond te lopen en hebben de huizen super mooie balkonnen en de gevels geweldige details. Daar word ik nou blij van :)
Verder twee keer naar het strand geweest, wat erg lekker was en een markt bezocht waar ze verse producten verkopen. Klinkt heel gewoon maar het was er zo mooi! De groenten en het fruit/noten/alle kleuren, vormen en soorten snoep worden niet zomaar neergelegd, maar helemaal geordend. En ze verkopen er heerlijke verse sappen en bakjes vers fruit. Deze markt is mijn hotspot van Barcelona!

Morgen een nieuwe poging (van 8uur treinen) om in Milaan te komen en Elisa op te zoeken.. Nu eerst snel naar bed, want de trein gaat al om 5.18uur. 
En ik maar denken dat ik op vakantie was! ;)

  • 14 Juli 2010 - 19:57

    Stefan:

    Hulde!!! :) LIssabon zet ik dus op mijn lijstje ;)

    Veel plezier nog :P

    spreek je in Ljouwert!!!

  • 14 Juli 2010 - 22:35

    Sjoerd:

    Nog steeds goed onderweg dus :-) Klinkt allemaal gezellig ondanks dat je aardig wat dingen alleen doet! Ik ben stiekem best wel een beetje jaloers! :-D

    Doe de groeten aan Elisa :-) en veel plezier in Milaan! Niet te veel verklappen anders heb ik niks nieuws meer om te zien als ik daar heen ga ;-)

  • 15 Juli 2010 - 09:11

    Tanta Diana:

    Hallo Laura
    O,O,Diana en computers!!?
    Ik kan dus weer opnieuw typen.Het werd niet geplaatst.Waarschijnlijk omdat ik vergat mijn naam erboven te zetten.En ik wil je toch echt even laten weten dat ik het heel leuk vind dat ik weet waar je bent.Maar jij schrijft het en ik dacht het.IS dit vakantie??Nu alweer in Milaan, hopelijk.Ben benieuwd hoe je dat vindt.Barcelona kunnen Ron en ik het beste in voor-of na-seizoen doen begrijp ik.Zoals jij het beschrijft lijkt het me wel prachtig.Wat een wereld ervaringen doe jij op zeg.Het kan niet anders dat je daar profijt van gaat hebben in je verdere leven.Al is het maar omdat je heel veel talen spreekt.
    Nou,we lezen weer hè.Dikke Doei van mij en groeten van de rest.

  • 15 Juli 2010 - 12:30

    DennisS:

    Goed bezig, Laura! Ik had je nog tegen kunnen komen, want ik heb nu vakantie aan de costa brava en we hadden plannen om ook naar Barca te gaan. Veel succes met de rest van je reis! x DennisS

  • 15 Juli 2010 - 12:53

    Mette Wijling:

    hola chica!

    wat cool! t lijkt me super om lekker alleen en vrij door europa te reizen :) geniet ervan en waarsch tot sep, als we allebei weer even in nl zijn :P

    beso, mette

  • 15 Juli 2010 - 13:44

    Mams:

    goed dat je een treinticket voor een maand hebt, het begint dus allebei met een M maar verder zitten er vele km's tussen!!!! Wel een avontuur toch? Goed aangekomen nu in Milaan? Veel plezier daar en groet Elisa van ons. Nouschka vond het wel gezellig dat we een weekend bij haar kwamen in Ljouwert, doen we nog een keer! Dikke kus, mams XXXX

  • 16 Juli 2010 - 12:46

    Mo:

    Wow! Klinkt allemaal heel erg leuk! Geniet er nog heel erg van. En denk aan wat je mij altijd zegt, alleen kun je ook leuke dingen doen en ondernemen :)
    Kunnen we binnenkort even proberen te bellen?
    Dikke kus!

  • 16 Juli 2010 - 12:48

    Mo:

    O, en ondanks dat het een hele leuke profielfoto is, een koala hoort bij Oz dus je moet je foto's eens gaan veranderen ;) Je zit nu in Europe! :p

  • 18 Juli 2010 - 19:53

    Verena:

    Hey lieverd,
    straks ben je bij mij :D en dan moet je niets alleen doen :P en misschien ben je daarna gelukkig weer alleen te zijn :P
    Kussjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 18944

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 September 2012

Lang weekend Berlijn!

28 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Laura goes Europe

16 December 2008 - 07 April 2009

Laura goes Down Under

Landen bezocht: