Reiskoorts! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Laura - WaarBenJij.nu Reiskoorts! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Laura - WaarBenJij.nu

Reiskoorts!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Mei 2010 | Nederland, Leeuwarden

Sinds mijn reis naar Australië vorig jaar heb ik het goed te pakken; reiskoorts! Vrijwel dagelijks heb ik last van de twee voornaamste symptomen van deze aandoening: dagdromen en kriebels. Helaas werd ik na mijn reis gedwongen keihard te bezuinigen en het gat in m’n hand te genezen, want het geld was echt op.. Dus voorlopig zit een wereldreis er nog niet in..

Deste blijer was ik dus met het verjaardagscadeau van m’n ouders: Een maand lang treinen door Europa!! :) Dichterbij Nederland is ook nog zo veel te ontdekken. De meeste steden in Europa ken ik alleen van horen zeggen, terwijl ik er ook graag over mee wil praten..

Waarschijnlijk is mijn plan iets te enthousiast en heb ik veel te weinig tijd om veel te veel te willen zien en doen.. Maar dit is het plan:
28 juni vlieg ik naar Porto, in Portugal. Daar blijf ik een paar dagen en trein dan vervolgens door naar Lissabon, Madrid, Barcelona, Venetië, Wenen, Berlijn, Parijs en Londen! Daar hoop ik dat ik nog een beetje geld over heb om weer naar Nederland te komen, zonder te hoeven zwemmen. En anders blijf ik daar gewoon ;)
Tussendoor ben ik van plan tourtjes buiten de steden te doen om zoveel mogelijk van de landen en hun cultuur mee te krijgen en vanuit Wenen reis ik een dagje naar Bratislava, want dat ligt daar vlakbij!

Het duurt nog even voor het zover is, maar de ervaring heeft geleerd dat de tijd snel gaat. Dus voor ik het weet zit ik alweer in het vliegtuig op naar mijn nieuwe avontuur! Ik ben dus al druk bezig uit te zoeken er allemaal te doen is en waar ik wil gaan overnachten.
Mocht je nog tips hebben waar ik zeker wel of zeker niet heen moet gaan of welk hostel goedkoop&goed is, laat het dan alsjeblieft weten! Thanks!!

xx Laura

  • 13 Mei 2010 - 11:25

    Pascal:

    Reiskoorts! Heerlijk. Komt me bekend voor. 't is denk wel erg ambitieus zoveel steden in een maand tijd maar wel een mooie uitdaging. Zelf heb ik de koorts ook weer opgelopen en ben nu aan het kijken waar ik de hele maand juni naar toe zal gaan. Ben in ieder geval van plan in NY te eindigen of misschien wel Porto!!! We houden nog wel even contact. Succes met plannen maken.

    X pascal

  • 13 Mei 2010 - 11:42

    Judith:

    Heej Lau,
    Wat een goed vooruitzicht weer! Leuk joh.
    De meeste van die steden heb ik ook niet gezien. Maar Venetië heb ik meerdere malen bezocht. Wat een pracht stad is dat!! Wij gaan daar meestal pas tegen het eind van de middag heen. Dan gaan de meeste toeristen alweer weg, en dan kun je er eindelijk normaal lopen en ook iets zien. Met de water taxi kun je makkelijk reizen. En de grootste tip: als je iets wilt kopen (eten ofzo) doe dat dan in een achteraf straatje en absoluut niet te dicht bij het Marco Polo plein want dat is belachelijk duur.
    En mocht je nog tijd over hebben... Rome is ook echt een bezoekje waard, want dat blijft mooi.
    Veel plezier met de voorbereidingen.
    Kus Judith

  • 13 Mei 2010 - 14:15

    Sjoerd:

    St Christopher's Inn in Berlijn. Tientje per nacht en nog erg gezellig ook!

    Geniet ervan en ik hoor graag de verhalen daarna! :-D

  • 13 Mei 2010 - 19:40

    DennisS:

    Hou op! Reiskoorts is zo te merken besmettelijk!

    Lijkt me echt supergaaf wat jij gaat doen. Mijn volgende reis is naar Spanje (st. Pere Pescador) aan het strand. En als ik mn HBO haal in juni ga ik met m'n vader naar Rome.

  • 14 Mei 2010 - 05:11

    Monique Sannes:

    Hej Schwess!
    Even dacht ik 'huh' waarom heb ik een berichtje via lau haar waarbenjij, maar het is alweer bijna zover! Alvast heel veel plezier tijdens je reis! Wie weet kun je allemaal reunies organiseren met je ozzie gemaakte vrienden!
    kus!

  • 14 Mei 2010 - 10:17

    Lysette:

    Was natuurlijk al op de hoogte van je super-plan, maar tof dat je een berichtje hebt geplaatst. :)
    Alvast heeeeel veel plezier! Ik zie je denk ik na jouw Europatrip weer.... :) X Lys

  • 16 Mei 2010 - 10:13

    Femke:

    Haha wat een leuk verhaaltje! Vervelend zeg om besmet te zijn met het reiskoorts virus als je geen geld hebt ;) Je plan klinkt heel goed, weet zeker dat je het heel erg leuk gaat hebben! Liefs Femke

  • 14 Juni 2010 - 08:41

    Gerben:

    Je moet even met Ignas contact opnemen, die gaat volgende week naar Wenen, Bratislava, Budapest en Praag. De hotels waar ie slaapt zijn denk ik niks voor jou (qua prijs) maar je kan hem altijd vragen wat er mooi is daar!

  • 14 Juni 2010 - 15:43

    Verena Huster:

    Lekker lekker ;)
    Ik ben jalours en wens je veel plezier :P
    En je bent Koblenz vergeten :D
    Groetjes..

  • 24 Juni 2010 - 12:40

    Mams:

    Zo Laura ik ben er klaar voor, koffer gepakt nog 4 uurtjes dan moet ik op Schiphol zijn! Heel fijne vakantie jij, suggesties heb ik genoeg maar denk dat je dat helemaal zelf wel gaat uitzoeken, misschien kun je ook nog een klein uitstapje naar Wales maken? In ieder geval Cardiff here I come! Laat wat van je avonturen horen het zal even duren voor we elkaar weer zien, doeiii
    XXXXXX mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 18947

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 September 2012

Lang weekend Berlijn!

28 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Laura goes Europe

16 December 2008 - 07 April 2009

Laura goes Down Under

Landen bezocht: