Sydney zit er alweer op. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura - WaarBenJij.nu Sydney zit er alweer op. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

Sydney zit er alweer op.

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 December 2008 | Australië, Sydney

Hoi iedereen! Leuke kerst gehad?

Ik heb ’t dit jaar gevierd met drie Nederlandse jongens die ik in het vorige hostel heb leren kennen; Barry, Carlo & Kevin. We hebben ‘t op Bondi Beach gevierd. Het was niet extreem druk op ’t strand, en het was super mooi weer, een blauwe hemel met een lekker zonnetje! In ’t paviljoen was een feest aan de gang, dus we hadden er ook een lekker deuntje bij :) Echt kerst dus! …NOT ;) De kerstmutsen en enkele kerstbomen waren ’t enige wat je er aan herinnerde dat het kerst was. Maar dat maakt niet uit, het was heel vet om met kerst een keer in je bikini op ’t strand te liggen en in de zee te zwemmen, zonder te verkleumen!

Het plan was om ’s avonds op een ander strand te gaan BBQ’en; typisch Australisch, dus een must voor kerst dachten wij. Ietwat laat (rond 9uur) vertrokken we met opvouwbare BBQ naar ’t strand. *rommelende magen allom* Daar aangekomen, bleken we niet de enige te zijn; het grasveld stond VOL met (zingende & dronken) lui. Dus kozen we een rustige plek, gingen er zitten en probeerden de kolen aan te steken. Zo’n uur en diverse pogingen laten hebben we de hoop op een kerst’barbie’ opgegeven, en zijn we terug naar ’t hostel gegaan, om daar ons dinner in de keuken te bereiden en op te eten in de common room van ‘t hostel. Nogal gedoe, maar alsnog erg gezellig & bijzonder!

Tweede kerstdag, Boxing day, zijn we naar de bios gegaan; de film Australia. De bioscoop was enorm groot en heel mooi, maar de stoelen waren wel wat krapper dan in de Nederlandse bios. Wat me opviel was dat er in de voorvertoning drie soorten ‘SIRE reclames’ waren. En ze waren niet bepaald gezellig, maar nogal bangmakend. De spotjes waren om te zeggen dat je niet te veel moet drinken, niet moet roken en dat zon slecht voor je is. Bij alle kwam het er op neer dat er iets ergs met je kan gebeuren. Gezellig! :s
De film was mooi, maar ik miste de ondertitels wel erg. Het Australische accent is nog best lastig te verstaan! Loop hier ook de hele dag ‘sorry?’ te roepen omdat ik ze niet versta…

Na de film zijn we langs de Mc Donalds (GOEDKOOP! $0,30 voor een softijs en voor de rest Nederlandse prijzen, met een Dollarteken in plaats van een Euroteken), het Sydney Operahouse en de haven ‘Circulair Quay’ gelopen. Heel leuk om langs ‘t water te lopen; mooi uitzicht en lekker die wind door je haar. Het Operahouse zelf deed me niet zoveel.
Vervolgens nog even in de botanische tuin tussen de kaketoes in het gras gelegen, en weer terug naar ’t hostel.

Op Boxing day was het hier trouwens schijnbaar uitverkoop, het was enorm druk in de stad! Overhaal stonden mensen met borden ‘zoveel procent korting’ om de koopjesjagers naar binnen te lokken. Bij één winkel stonden mensen zelfs in de rij om er naar binnen te mogen (20 tot 70% korting op sneakers). Maar goed dat ik niet wist dat het uitverkoopdag was, haha.

Net als dat kerst weer voorbij is, zit mijn verblijf in Sydney er ook weer zo goed als op. Ben vanochtend uitgecheckt in het hostel, en vertrek vanavond met de Greyhound bus richting Melbourne. Heb daar voor de komende week een hostel geboekt, maar denk dat ik er wel wat langer zal blijven, en ook werk ga zoeken.
De bus doet er 12 uur over, maar kost maar $60, ongeveer €30 dus! Daar kom je in Nederland echt niet zo ver mee…

Ik begin trouwens steeds meer m’n draai te vinden hier. Heb momenteel een leuk groepje waar ik wat mee optrek. En heb wat geshopt met kamergenoten van het vorige hostel. (Toch wat gekocht, want om de prijzen mag je ’t echt niet laten! (En er is nieuwe ruimte in m’n tas, want ik stuur wat ruimte-innemende kleren terug naar Nederland:P)) Merk ook echt hoe prettig het is om soms even wat tijd voor jezelf te hebben en een eigen plekje mis ik wel een beetje. Als je hier even lekker alleen op bed wil liggen, komt er net ’n kamergenoot binnen of ligt er al één bekaterd op z’n eigen bed. Gelukkig zijn er wel genoeg parken die een goed alternatief bieden!

Ga zo nog even de stad in en ga vanavond nog even met de mannen eten & afscheid van ze nemen (raar is dat!). Ik zal dus een eind aan m’n verhaal breiden, want de tijd is zo weer voorbij. Ook hier. Juist hier!

Anyway, NEXT STOP: MELBOURNE!


See ya! En alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!


P.s. Ik zet in ’t vervolg m’n foto’s op http://www.flickr.com/photos/laurasannes

P.s.2. Niet m’n verjaardag vergeten hè, nu ik niet thuis ben! :P En tis 10 uur eerder dit jaar… ;)

  • 27 December 2008 - 10:22

    Mams:

    Vreemde Kerst maar jou ervaring was best goed toch zo op het strand? Was het druk bij de Mac? Het was bij ons giga druk, niet echt leuk om Tweede Kerstdag te werken, liep wel met een Kerstmuts op!!! Maar gevoel??? Goeie reis en up to the next adventure, Melbourne here she comes, the one and only, Laura!XXXX

  • 28 December 2008 - 11:35

    Jolanda:

    Heej Lau!

    Klinkt goed... ben wel blij dat je je draai een beetje begint te vinden in Australië. Echt fijn dat je ook Nederlandse jongeren hebt leren kennen... hoef je niet steeds "sorry?" te zeggen ;). Je bent dan waarschijnlijk wel sneller geneigd om alleen maar Nederlands te gaan praten. Hoe gaat 't verder? Nog rare dingen gezien of meegemaakt? Al een koala gezien :p??

    In NL gaat alles z'n gangetje. Echt lekker standaard kerst gevierd: een dag bij Rick z'n ouders en een dag thuis ;). Wel gezellig hoor! Weer erg veeeel gegeten, de kilo's vliegen eraan :s. Vanaf 1 januari: Sonjabakkeren (en m'n vader doet mee :d). Is het eten daar ook een beetje lekker?

    Veel plezier! Bij deze alvast een fijne verjaardag... ;) (ben in ieder geval op tijd :p) en een super Oud en Nieuw. Weet je al wat je gaat doen?

    Liefs,

    Jo. -xxx-

  • 28 December 2008 - 11:50

    Yenny:

    Ohh misschien kunnen we hier al schaatsen morgen!! SiKED! Maar lekker op het strand hangen trekt me ook wel aan. Lekkere goedkope ritjes ook. De trein hier wordt ook weer duurder. Betaal je 15 euro nog wat om naar Utrecht te gaan vanaf hier. NA goed, verder is hier alles wel chill aan deze kant van de straat. De zon schijnt dus daar moeten we al heel blij om zijn!

    Cya! Yenny Rudie GRiddd

  • 28 December 2008 - 13:43

    Wilma:

    Hey meissie,

    wat ben ik trots op jou!
    Ik lees nu net pas dat het au-pairen niet door ging... Het verhaal klopte niet helemaal vond ik dus ik even terug lezen en ja hoor het muntje viel...
    Wat super goed van je dat je dit allemaal doet in je eentje.

    Echt leuk ook dat je allemaal Nederlandse mensen tegen komt.

    Kun je alles wat regelen? Je onderdak enzo...

    Echt super!!!
    Doorgaan zo

    heel veel liefs Wilma

    ps ik blijf je volgen meis!

  • 29 December 2008 - 11:21

    Sietske:

    Hoi hoi

    Lijkt me heerlijk die temperatuur. Anne speelt met Yvonne op de sloot, is gister met Yvonne en haar ouders naar de ijhal in Leeuwarden geweest. Dit was voor haar de eerste keer dat ze heeft geschaatst. Ymkje is vandaag jarig maar ze is ZIEK!! Groeten van de Lindeboompjes

  • 29 December 2008 - 11:59

    Agnes:

    He meid, echt leuk om te lezen:) Vind het echt knap dat je zomaar in je eentje er op uittrekt, maar dat heb ik ook alles gezegd:P Dus een warme kerst, zal wel vreemd zijn:p Ik wou dat ik daar de nieuwsjaarsduik mocht doen haha.. het is hier nu echt winter en kijk er niet erg naar uit om donderdag om 12 uur in het ijskoude water te springen haha, maar ja het is voor het goede doel dus ja:P

    Nou meid veel plezier daar, en ik lees het vast wel weer als je in Melbourne bent;)

    Liefs Agnes

  • 29 December 2008 - 22:38

    Rus:

    a goeiuhhh gaat goed daar dus :) mooiza

    Maar ik zie wel foto's maar niet met lautje laura erop :P dus ben je er wel??? :P bewijs stuk nodig foto met jou en krant van vandaag :P

    Laterzzzz

  • 30 December 2008 - 17:04

    Femke:

    Ha!

    Ik ben het helemaal met Stefan eens..haha!
    30 euro betalen om 12 uur in de bus te zitten..tis maar wat je leuk vindt! Neej grapje, het is idd goedkoop!
    Heel veel plezier in Melbourne! En ook alvast een fijne verjaardag gewenst daar! Vergeten zal ik je nie:P

    Xx

  • 31 December 2008 - 10:10

    Tante Diana:

    Nou, daar komt ie dan want volgens mij loop jij al tegen Nieuwjaar aan.We wensen je allemaal een hele leuke, speciale, jaarwisseling toe en voor morgen een Te Gekke verjaardag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Laura

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 18952

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 September 2012

Lang weekend Berlijn!

28 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Laura goes Europe

16 December 2008 - 07 April 2009

Laura goes Down Under

Landen bezocht: