Oost west, thuis best ? - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Laura - WaarBenJij.nu Oost west, thuis best ? - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Laura - WaarBenJij.nu

Oost west, thuis best ?

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 April 2009 | Nederland, Leeuwarden

Jup! Ik ben weer thuis! (En waar is het zomerse weer heen waar iedereen me lekker mee aan het maken was? Het was best koud in m'n korte broek op Schiphol :P)

De reis was vre-se-lijk! Naast dat het meer dan 26uur duurde, hebben we van Sydney tot Bangkok 'vrij veel' (ongeveer de helft, en de vlucht duurde 9uur) turbulentie gehad. En dat trok m'n buurfiguur niet zo best..; Die greep op gegeven moment naar z'n zakje, en begon daar als een gek in te ademen. Arm ding. Heb hem m'n hand dus maar aangeboden om fijn te knijpen, en dat deed hij dan ook gretig ;)

Vlucht twee was qua turbulentie niet veel beter, maar het arme ding had zich ingewisseld voor een dappere schooljuf uit Canada. Heb dus drie uurtjes kunnen slapen, in plaats van dat ene half uurtje tijdens de vorige vlucht.
Gelukkig was vlucht numero drie een eitje, maar wat wil je ook... Het zou een uur en 20minuten duren, maar duurde eigenlijk maar een uurtje. Een lachertje dus :)

Bij de bagagehal op Schiphol aangekomen werd m'n naam omgeroepen. Bleek dat m'n bagage nog in Londen stond. En dat het met de volgende vlucht mee zou komen naar Amsterdam. Leuk & aardig, maar al m'n spullen zaten er in, en ik stond te trappelen om de souvenir-Sinterklaas te spelen. Niet dus. Gewoon naar huis, zonder loodzware tas. (Misschien toch niet zo erg dus :)) En tot de volgende dag wachten tot m'n tas thuis afgeleverd zou worden. Wel weer goede service dus.

Was erg gelukkig toen m'n tas en ik weer herenigd waren, en was toch wel ietwat verbaasd over de hoeveelheid die ik erin had weten te proppen. Vandaar dus dat'ie 'n beetje te zwaar was...

Maar wat RAAR is het om weer in Nederland te zijn... Iedereen praat Nederlands.. Niemand vraagt meer hoe het met je gaat en niemand wenst je meer een 'good day'.
En het is hier zo KOUD! Vooral het water uit de kraan en de wc-bril. Brrrrr.

Ben nu nog even rustig aan het bijkomen van m'n avontuur en weer aan het acclimatiseren in 't kikkerlandje. En natuurlijk aan het genieten van 't weerzien van Andreas&kitties, mijn eigen bedje, badkamer, keuken en fatsoenlijk bruin brood.
Toch wel fijn thuis.

Groetjes uit het koude Nederland!

• 09 April 2009 - 09:25

Andreas:

Welkom thuis!

Toch maar eens aan wc-brilverwarming gaan denken? ;)

Kus!

• 09 April 2009 - 10:20

Tante Diana:

Hallo Laura
    Letterlijk back to earth dus.Bedankt voor al je mooie verslagen en foto's. ome Ron weet nu zeker dat hij veel liever naar Australië zal reizen dan Amerika.
    Maar na je "turbulentie" verhaal ben ik blij dat het er voorlopig niet in zit.Laatste mailkus van mij en mailgroeten van de rest.

• 09 April 2009 - 11:14

Remko:

Welkom terug! Geen slaappillen meer gehaald dus? Scheelt een hoop en was ons goed bevallen, misschien voor de volgende keer. Het weekend wordt 't gelukkig weer 20 graden want ik heb 't ook nog steeds koud.
    En wel fijn dat je je bagage zo snel weer terug hebt in ieder geval.
    Binnenkort maar is foto's bekijken :)

• 09 April 2009 - 14:13

Agnes:

Welkom thuis:P Vind het super dat je zomaar in je eentje gedaan hebt:D Ik zie je binnenkort vast wel weer op school?:P Dan begint de drukte weer. Wij hebben nu net tentamens achter de rug |-) *zucht*

Nou ik spreek je wel weer eens;)

Groetjes agnes

• 09 April 2009 - 16:57

Jolanda:

Welkom terug... eerst maar ff bijkomen. Tsja, voor Nederlandse begrippen hebben we toch nog wel redelijk weer gehad de afgelopen dagen... met zon (en geen regen!).

Ik zie je snel!

Liefs,

Jo. -xxx-

• 09 April 2009 - 17:29

Niek:

Welcome Back! Was super leuk steeds je te lezen :) en te vernemen hoe goed het je af ging in Australië.
    X Niek

• 09 April 2009 - 20:07