I DID IT!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura - WaarBenJij.nu I DID IT!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

I DID IT!!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Maart 2009 | Australië, Byron Bay

Mijn eerste surfles is een feit! I did it! En het was VET!!! Voor de les was ik natuurlijk enorm zenuwachtig en had ik moeite een broodje naar binnen te krijgen, maar tijdens de les waren de zenuwen ineens weg en arriveerde daar het ongeloof dat ik meteen bij de eerste golf al op de plank stond. Was zo verbaasd dat ik er ook vrij snel weer afviel…!

Om u allen van bewijsmateriaal te kunnen voorzien heb ik een waterproof wegwerp camera gekocht, maar het rolletje is nog niet vol, en moet ouderwets ontwikkeld worden, dus nog even geduld. (Ja Stefan, ik heb het echt gedaan :P)

Het surfen voelt zeker als één van de hoogtepunten hier. Het voelt alsof ik mezelf overwonnen heb. Ik was super bang voor de golven, en durfde daarom eerst niet, maar tijdens de les deed het me weinig dat Neptunis me kopje onder trok. En dat m’n knie helemaal rood en dik was na afloop, vond ik vooral stoer. Surfers klagen toch niet, die zijn gewoon übercool.
Wil in Sydney voor een dag een surfboard gaan huren en dan een beetje aanklooien en m’n skills oefenen.

Vandaag naar de vuurtoren en het meest oostelijke punt van het Australische vaste land gelopen. En heb daar DOLFIJNEN en zeeschildpadden zien zwemmen!!

De cycloon heb ik dit keer trouwens wéér gemist. Het regende en waaide wel heel hard in Noosa, waardoor de golven heel hoog waren. Maar dat was alles. Het was wel heel leuk om te zien hoe al die goede surfers bezig waren in het water. En de golven waren ook spectaculair om te zien.
Overigens heeft de cycloon de kust wel aangedaan. Zo moest onder andere Frasor Island geëvacueerd worden. En daar zaten op dat moment net vrienden van mij. Heel sneu voor ze!

Vanaf Noosa ben ik samen met die Nederlandse jongen naar Brisbane gereisd. Maar het samen reisen voelde niet helemaal goed. Ik vind het zo fijn om alleen te reizen; te kunnen doen en laten wat ik wil, en dan ga ik samen reizen… Dat klopte niet helemaal, dus vanaf Brisbane ben ik weer alleen verder gegaan, naar Byron Bay. En daar ben ik nu.

Morgenavond pak ik de nachtbus naar Sydney, waar ik zaterdagochtend aankom. Heb er heel veel zin in! Nog even twee weken genieten, rondkijken, met oude bekende afspreken en vooral: SHOPPEN!


See ya!

  • 19 Maart 2009 - 08:17

    Judith:

    Lautje,

    Vet cewl dat surfen.
    Ben benieuwd naar je foto's!!
    Geniet nog even volop van je laatste 2 weekjes (wat gaat de tijd toch snel hè..)

    XXX Judith

  • 19 Maart 2009 - 08:24

    Anna Maria:

    Hé meid!

    Wat een stoer en übercool verhaal :) Vind het ook goed van je dat je je angsten gewoon overwint (waar kan dat nou beter dan in Australië?!). Geniet van de laatste weekjes, want die gaan heel snel voorbij.

    Shopse en surfse!

  • 19 Maart 2009 - 09:00

    Femke:

    Hey!

    Bij de titel van je verhaal dacht ik dat je had gebungeejumpt van een brug..haha maar ik zat er mooi naast. Vet joh surfen! Lijkt me ook eng en vet moelijk! Ik ben ook benieuwd naar je foto's! We spreken straks wel weer af in Leeuwarden en dan kun je me lekker enthousiast maken voor mijn reis haha! Shop ze:p

    Xx

  • 19 Maart 2009 - 10:07

    Tante Diana:

    Wauw super.
    Wat een overwinning op jezelf. En nu dit gevoel vasthouden hè; Als ik ergens mee begin wordt het een succes.
    Leuke mantra ook.
    Dikke kus van mij, en groeten van de rest.

  • 19 Maart 2009 - 17:05

    Rus:

    ik hoorde dat er veel Haaien waren daar :P al een paar onder je surfplank gespot??? :D

  • 19 Maart 2009 - 21:13

    Mama:

    hoi Lautz,

    nou nog 1 keer reageren dan op deze manier, de tijd gaat nu heel snel, zaterdag ben je weer in Sydney waar je nog even kan genieten voor je die grote vogel weer in stapt, niet te veel shoppen hoor! Ik hoop dat je de surflessen nog in praktijk kunt brengen daar alhoewel ik ook begrepen heb dat er haaien bij Sydney rondzwemmen! Vond je verhaal wel super stoer hoor over de grote golven en jij op je plank! Wij houden het nog maar even op een sneeuwvacantie volgende week, ik ga La Plagna onveilig maken! Groetjes en tot na de vacantie dan zullen we elkaar weer zien. Wat is de tijd snel gegaan zeg. mama xxxxx

  • 19 Maart 2009 - 22:41

    :

    Super dat surfen :) Jammer dat ik dat niet gedaan heb. Maar ik hoop dat je bankrekening nog vol genoeg is, want dat wordt idd ff shoppen :D Tot maandag!

  • 20 Maart 2009 - 12:17

    Andreas:

    Surf's up! Ben trots op je, maar dat wist je geloof ik al ;)

    Gratis tip: Ga surfen in plaats van shoppen, veel goedkoper :D

    Kus!

  • 22 Maart 2009 - 12:32

    Sietske:

    He Laura
    Ik dacht ook n.a.v. de titel, dat je aan een elastiekje naar beneden was gesprongen of zo!! Dit lijkt me echter ook heel cool. Wees blij dat je de cycloon hebt gemist, dat kan aardig spoken!
    Groetjes Sietske

  • 22 Maart 2009 - 16:39

    Jolanda:

    Lau, wat ontzettend gaaf! Ik ben benieuwd naar de foto's.

    Geniet nog ff van de laatste weken... en niet te veel shoppen hé (beetje jaloers :$). Hehe!

    Veel liefs,

    Jo. (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Laura

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 18934

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 September 2012

Lang weekend Berlijn!

28 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Laura goes Europe

16 December 2008 - 07 April 2009

Laura goes Down Under

Landen bezocht: