Tropisch Noord Queensland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Laura - WaarBenJij.nu Tropisch Noord Queensland - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

Tropisch Noord Queensland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Januari 2009 | Australië, Port Douglas

Nou mensen, het Great Barrier Riff is er nog hoor, en ik heb er bewijs van! :D *zie foto’s*

Het is inderdaad erg mooi! Ik heb de kans gehad om een paar uur in de koraalzee rond te dobberen gewapend met snorkel, van die lange dingen aan m’n voeten en een onderwatercamera (defenitly een must als je het rif opgaat). Ook m’n eerste introductieduik gedaan, maar daar wil ik niet verder over uitweiden, wat een draaa-maaa! ;)

Ben momenteel dus in (northern) Queensland, Noordoost Australië, en het is erg mooi en warm! Het is echt tropisch hier! (extra bonus: het is regenseizoen! En Nederlandse buitjes zijn echt penuts vergeleken met wat hier uit de hemel kan komen denderen!) Waar ik nu zit is er vooral regenwoud en zee, met daarin het Great barrier Riff.

Ben al een paar keer het regenwoud in geweest. Zo heb ik een tour gedaan naar Kuranda, een dorpje middenin het regenwoud. Ging er heen met een kabelbaan, over het regenwoud heen, en ging terug met een trein door het regenwoud. Niet echt heel geweldig, want je ziet inderdaad regenwoud; bomen, bomen en nog eens bomen! Maar omdat je er vrij snel langs gaat, zie je niet echt details… En dat is jammer, want de bomen zijn echt supermooi!!
Heb ook met m’n kamergenootjes een wandeling gemaakt, door een stukje regenwoud. Was meteen een stuk met water, dus dat was heel vet!

Heb ook al een paar keer een paar kleurrijke creaties in de lucht mogen waarnemen! Geen idee waar het vandaan komt, maar ik vind het geweldig om te zien! Heb nu twee keer een regenboog als een cirkel om de zon gezien en één keer een los ‘stukje’ regenboog… :D

Ik ben iets langer dan een week in Cairns geweest, en ben nu onverwachts in Port Douglas terecht gekomen. Dat ligt ongeveer een uur rijden boven Cairns. Zo geschiedde het: Ik had besloten dat een beetje extra geld wel welkom was, dus ben op zoek naar werk gegaan. In eerste instantie wilde ik ‘graag’ (van horen zeggen is het een must-do tijdens het backpacken in Australië, en is het aan de andere kant vre-se-lijk). Maar er kwam wat anders op m’n pad; Work for accomodation in een hostel in Port Douglas. Wat niets anders betekend dan een paar uur per dag werken voor het hostel en niks te hoeven betalen voor je verblijf en ontbijt. Krijg er niet voor betaald, maar spaar wel flink wat geld uit.

Het voorlopige verdere plan is om hier twee weken te blijven, weer terug te gaan naar Cairns voor een paar dagen en dan naar Mission Beach en Magnetic Island. En verder natuurlijk via de oostkust terug naar Sydney, maar daar heb ik nog geen plan voor, alleen dat ik twee weken voor ik terugvlieg, 6 april, weer in Sydney wil zijn om Sydney alsnog te verkennen en de Blue Mountains te bekijken. Wat ook erg leuk is dan is dat ik waarschijnlijk heel veel mensen die ik eerder al heb ontmoet daar nog even kan zien :D

Wat me in Australië misschien wel het meest opvalt is hoe netjes de straten zijn. Niks geen rondslingerende rotzooi, maar met een beetje gemak gooi je het in de prullenbak! Op de duizenden flyers die je uitgedeeld krijgt staat ook elke keer ‘do not litter’. Dat betekend voor zover mijn engels gaat iets van; niet rond laten slingeren. Dat doe ik dus ook niet, en heb al ongeveer een kilo aan papierwerk in m’n backpack liggen :P
Om de vraag (zie reactie vorige blog) helemaal te beantwoorden; ik ben me niet erg bewust van het water in doucheputje thuis, dus kan niet vertellen of het hier andersom draait of hetzelfde, maar heb gehoord van wel..! Hoe-om draait het daar? Met de klok mee of er tegenin? Dan zal ik er eens opletten.

O, en wat me ook opvalt is dat Australiërs zichzelf nogal grappig vinden! En dat ik hun humor nog niet erg begrijp :P

Alles gaat dus eigenlijk goed! Natuurlijk op wat gezonde heimwee naar m’n mannetje, katten, familie & vrienden na… Zolang ik bezig ben, en wat mensen om me heen heb, valt het reuze mee gelukkig!
Minder geweldige verwachting is dat er voor woensdag een cycloon voorspeld is in Cairns, en dat die dus ook, in mindere mate door de ligging tussen de bergen, even bij Port Douglas langs komt… Dat wordt sterke gel en extra-waterproof mascara kopen denk ik..?

En voor ik het vergeet; Echt super alle berichtjes die ik krijg!! :D Fijn om te horen dat jullie het leuk vinden!


Voor nu de groeten uit de tropen :)

  • 31 Januari 2009 - 09:16

    Tante Diana:

    Hey wereldreiziger
    Ja hoor, maak jij je maar druk om je make-up, dan maken wij ons wel zorgen dat er niets met jou gebeurt.Het bewijst wel dat je ontzettend aan het genieten bent en daar zijn we heel blij om.Met jou leven we mee in de tropen, en bij je vader en zus met de besneeuwde bergtoppen.
    Heel grappig vind ik wel.
    Misschien dat jullie elkaar daar nog kunnen bereiken ?
    Er is mij altijd verteld dat het water bij ons rechtsom gaat en bij jou linksom. En ik wil nu eindelijk wel eens weten of dat zo'n verhaal is wat iedereen verteld maar wat helemaal niet waar is, vandaar dus.
    Groeten maar weer van ons allemaal.

  • 31 Januari 2009 - 10:43

    Wilma:

    Hey meis,

    hoe is het inmiddels met je duiktechnieken?:P

    Ik vind dat je echt super plannen maakt. Vind ik echt knap dat je het nog steeds zo goed voor elkaar hebt in je eentje...

    Ik dacht ook s ouderwets: als je fotoboek klaar is, wil ik het zien! Want dat kun jij er bij vertellen ;)

    Heel veel succes en plezier, blijf crea want zo gaat t goed!

    Liefs wil

  • 31 Januari 2009 - 21:12

    Natasja:

    Hey meid! Blij dat het zo goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt!
    Ik ben verkocht; ik wil ook op vakantie naar Aussie!

    Nog veel plezier die aankomende weken daar!

    Groetjes!

  • 01 Februari 2009 - 08:28

    Femke:

    Hey!

    Wederom erg leuk verhaaltje en foto's op je flickr:)
    Het stappen donderdag was leuk, maar Noa zonder Laura is als chocolademelk zonder slagroom:p

    Xx

  • 01 Februari 2009 - 09:01

    Jolanda:

    Heeej meis!

    Ook weer een berichtje van mij... in NL hebben we nu weer een lekkere koude golf. Kan er niks aan doen dat ik toch enigszins gefrustreerd raak als ik je berichtje lees ;)... TROPISCH *pfff*, kunnen we niet heel even ruilen ;). Zo te lezen hoef je je in ieder geval niet te vervelen. Work for accomodation is nog altijd beter dan geen werk, want het schijnt niet echt heel makkelijk te gaan. Maar goed, gooi even je charmes in de strijd ;). Alle foto's zijn ook echt super mooi!

    Succes en sterkte (met de cycloon :s)!

    Liefs,

    Jo. -xxx-

  • 01 Februari 2009 - 18:06

    Mama:

    Hoi Laura, super stoere foto met die duikbril, ben erg benieuwd naar je werkelijke duikavontuur! De foto's zien er goed uit, en bevalt het werk in het hostel? Nou nog even een cycloon dinsdag meemaken???? Het is toch niet te geloven wat er allemaal "Down Under" gebeurd! Heb gisteren (zaterdag) de "echte" Ronald Mac Donald meegemaakt, heel leuk maar dat zie je nog wel. Groetjes weer, liefs je moeder XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Laura

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 18922

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 September 2012

Lang weekend Berlijn!

28 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Laura goes Europe

16 December 2008 - 07 April 2009

Laura goes Down Under

Landen bezocht: