Vanuit Melbourne: Happy new year! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura - WaarBenJij.nu Vanuit Melbourne: Happy new year! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

Vanuit Melbourne: Happy new year!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Zoals je dus begrijpt, zit ik nu in Melbourne. Ben er zondagochtend rond 8 uur aangekomen, na een 12 uur lange busrit, die eigenlijk ook wel een beetje meeviel. Heb een heel klein beetje kunnen slapen, dus dat scheelt al de helft.

In Melbourne aangekomen ging ik op zoek naar ’t hostel. Had de routebeschrijving keurig netjes overgeschreven, dus ik was er klaar voor. Enige wat ontbrak aan de omschrijving was de uitstaphalte van de tram… Dus ik stapte op goed geluk maar uit bij ‘St. Kilda station’, omdat ik wist dat de suburb zo heet. Bleek dat ik nog wel 5 minuten had kunnen blijven zitten, en dat ik nu een dik half uur in de brandende hitte met te zware tas(sen) kon gaan lopen. Maandag spierpijn tot en met dus ;)

De eerste nacht heb ik op een gemengde kamer geslapen, en lucky me, die werd bevolkt door welgeteld drie stelletjes. Zit je dan met je goeie gedrag, en ’t vriendje thuis… Dag erna ben ik in de ‘girls sanctuary’ getrokken. Alleen maar meiden dus. Kreeg meteen al contact met een meisje uit Finland, Hanna, en ben daar ook de rest van de dag mee opgetrokken en hebben we Melbourne een beetje ontdekt, en zijn we tot de conclusie gekomen dat we een stelletje mutsen zijn wat betreft dingen zoeken en dat het een hele opgave is om een dokter (voor haar, niks ernstigs hoor) te vinden in zo’n grote stad; die zijn er namelijk bijna niet! Maar uiteindelijk hebben we er eentje gevonden!

De stad leek in eerste opzicht een stuk rustiger, maar nee, het is hier ook enorm druk! Het ziet er allemaal leuk uit, maar de winkels zijn in Sydney wat leuker en er zijn er wat meer. En dat is misschien ook maar beter zo ;)

Heb inmiddels ook met Ehsan afgesproken. Heel leuk om elkaar weer te zien, na vier jaar! Gezellig bijgepraat dus, wat gedronken, pizza gegeten en pinguins gekeken! :D

Het eten is hier trouwens nogal anders dan in Nederland… Die pizza bijvoorbeeld was niet echt een culinair hoogstandje, voor zover dat gaat met pizza ;) Heel droog. En op m’n verjaardag hebben we een taart gekocht, welliswaar in de ‘35% achtige sferen’, maar toch niet zo lekker als in Nederland. Wederom heel droog. Gelukkig maakte de discodip een hoop goed.

Op New Years Eve, oudejaarsavond, was er in het hostel een BBQ. Ben er met Hanna heen gegaan en later kwamen nog twee kamergenootjes bij ons zitten. Was heel gezellig. Later nog met twee Australische jongens gepraat. Voor de jaarswisseling had ik met Ehsan in de stad afgesproken, om vuurwerk te gaan kijken. Maar het was er zo druk, dat we elkaar niet hebben gevonden. En heb dus in m’n eentje, oké niet ècht alleen, maar toch, het nieuwe jaar ingeluid. Beetje een domper. Erna lekker naar ’t hostel gegaan en in bed gekropen, want was erg moe.

Het vuurwerk zelf was wel leuk, maar ik stond er een beetje te ver vandaan om er echt van te kunnen oew’en en aww’en. Het idee was wel heel leuk. Om me heen waren allemaal grote flatgebouwen, en vanaf drie van die gebouwen werd vuurwerk de lucht in geschoten. En vlakbij waar ik stond werden grote vuurvlammen in de lucht geblazen. Lekker warm :)

Op m’n verjaardag ben ik met Hanna opgetrokken. We hebben een taart gekocht en die (een klein stukje) opgegeten op onze kamer. Daarna zouden we naar het strand gaan, ondanks dat het bewolkt en winderig was. Ik wilde namelijk voor de nieuwjaarsduik gaan. Maar bij ’t strand aangekomen waaide het ZO hard, dat er van op ’t strand liggen weinig terecht kwam, en van zwemmen al helemaal niet! De golven waren echt niet aan mij besteed ;)

We zijn dus maar teruggegaan naar ’t hostel en ik heb lekker op bed naar Samantha Who? gekeken (serie). ’s Avonds heb ik mezelf getrakteerd op sushi. Erg lekker! En daarna zijn we nog even naar de mc Donalds geweest voor een happy meal. De patat en burger waren niet te eten, maar het kadootje dat ik erbij kreeg koester ik natuurlijk!

Ik zie dat ik alweer een flinke story heb geschreven, en denk dat veel van jullie nu wel in de after-oud&nieuw-katerachtige-fase zijn beland, dus ik zal er weer een eind aan breien.

Tot de volgende keer!

Liefs, Laura


p.s. Foto’s zijn weer upgeload @ http://www.flickr.com/photos/laurasannes
En Stefan & Femke, die foto komt er aan hoor! No worries :D

p.s. 2 Iedereen bedankt voor de berichtjes! :D

  • 02 Januari 2009 - 10:27

    Andreas:

    Hee lieverd!

    Een nieuwe etappe van je grote avontuur! Hoop dat je een beetje kunt settlen in Melbourne en dat je weer wat vrienden kunt maken zoals in Sydney :)

    Ik blijf je in ieder geval steunen van de andere kant van de wereld:D

    Liefs Dre!

    P.S. 1 nog es gefeliciteerd!
    P.S. 2 nog es 'n gelukkig 2009! ;)

  • 02 Januari 2009 - 11:02

    Femke:

    Hejj!

    Haha ik wacht nog steeds op de foto ;) Neej ik heb je flickr foto's allemaal bekeken en ik geloof al dat je er bent :p Leuke foto's hoor!

    Xx

  • 02 Januari 2009 - 14:33

    Suzanne:

    Hey! Gelukkig nieuwjaar. Klinkt wel heel gaaf hoor, Melbourne. Staat ook nog op mn lijstje:) Ik heb oud en nieuw gevierd op Phi Phi eiland op t strand! Echt het mooiste strand wat ik ooit gezien heb (blauw water, wit zand, enz). (zoek maar op!) veel plezier daar nog! ik ga over minder dan 2 weken alweer terug naar t koude NL.. Xx Suzanne

  • 02 Januari 2009 - 16:24

    Mams:

    Hoi Lautz, nogmaals van harte en een super, gelukkig en gezond 2009! Jij bent het jaar toch ietsje beter begonnen dan je moeder, ligt met Oud Jaar met hoge koorts in bed,en ben nog niet de "oude"! Heb niet op je gezondheid kunnen proosten met champagne!!!Doen we maar over wanneer je weer "Up" bent. Eindelijk vandaag een kaart ontvangen die 18 december gepost is! Thanks.Wat voor eten stelde je birthday meal voor? Zag er kleurrijk uit maar verder? Veel plezier maar weer in Melbourne, gaat lukken, veel liefs, mams XXXX

  • 02 Januari 2009 - 19:56

    ANDREA BEKKEMA.:

    Hee ex(vakantiehuizen-schoonmaak)collega!! Heel leuk om via deze site van je doen-en-laten op de hoogte gehouden te worden! Jij vermaakt je daar prima snap ik wel! Ga zo door met genieten meisje Sannes...tot slot, veel geluk en gezondheid voor 2009, ook namens Jelle en Wesley. Tut, ANDREA.

  • 08 Januari 2009 - 08:51

    Yenny:

    Zo hey laat je wat thuis afleveren? Er staat een vet grote TNT bus voor jullie huis.

  • 12 Januari 2009 - 13:06

    Tjeerd:

    Hey Laura!

    Wat leuk dat je het daar naar je zin hebt! Het scheelt een hoop als je ook andere reizigers om je heen hebt natuurlijk. Tis hier krakend koud, we hebben al bijna twee weken kunnen schaatsen op natuurijs, dus nogal een verschil ;-)
    Jammer van je oud en nieuw domper, maar daaar ben je nu vast al weer overheen met al de mooie dingen die je de afgelopen tien dagen hebt gedaan..right? haha nou, geniet er nog maar even van!

    groetjes Tjeerd en Bette

  • 12 Januari 2009 - 18:06

    Rus:

    jaja Ik zie het :D goed stukje bewijs :P moge er nog vele bewijsstukken volgen ;)

    nog alles best daaro??? :D vast wel. Sneeuw/ijs gaat hier alweer weg dus de australiese temperaturen komen er al aan :P denk ik

    Groetiesss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Laura

Actief sinds 16 Nov. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 18928

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 17 September 2012

Lang weekend Berlijn!

28 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Laura goes Europe

16 December 2008 - 07 April 2009

Laura goes Down Under

Landen bezocht: